Appropå jämtlänningar

Jo, jag kom på att när jag gjorde förra innlägget så skrev jag om en jämtlänning och en annan jämtlänning som jag känner är jäkligt händig med symaskin och han har faktiskt sytt innredningen till min Chevakustom och det är Lennart Nilsson i Östersund. Han har gjort flera inredningar till mig, 2 st för att vara exakt förrutom den här, och jag skulle tro att det inte är den sista heller.

See you later alligator

Snygg inredning sydd av Lennart Nilsson
Instument med guldflakad Impala-ratt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekipage

Kurt Nilsson´s 37:a Ford

Jag träffade Kurt Nilsson, jag tror han är från Brunnflo, så de flesta från mellannorrland vet antagligen vem han är,när jag var på Svartståls träff i Åre nu i höst. Ekipaget här ovanför är hans skapelse, nu är vinkeln lite tajt men på släpet står det en hojj med sidventilsåtta och Forden är en 37:a ”humpback”. Jag ska kolla om jag inte har nån bättre bild på hojjen som jag kan visa längre fram.

En liten kul detalj som Kurt gjort på 37:an är att har monterat en shrunken head och några cm längre ner så har han satt en blå lysdiod som lyser upp skallen.

Shrunken Head med lysdiod

 

 

 

 

 

 

 

 

 

See you later alligator

Lace

 

Idag tänkte jag peppa Er som harvar på i garaget och tycker att det aldrig blir nåt resultat. Om man ligger i (det är lätt å sitta här å vara märkvärdig när man är färdig) så kommer man i mål förr eller senare, oftast senare tyvärr. Jag komihåg när man äntligen var färdig med slipning och hade sprutat sista varvet med CA-primer, ett ordentligt lager med sprutspackel och slipat färdigt.

Nu började det både roliga och besvärliga med att få på flake på taket. Jag började med att lägga på gulbas och sedan klarlack med långsam härdare och förtunning, för det ska man ha när man som mig ska lägga på flake enl. OldSchool metoden, så jag hade köpt en FlakeBuster på WestCoast AirBrush när jag hade varit på inköpsresa för att köpa delar som jag säljer på StickoBrinn SpeedShop, så jag torrspruta flake på ”våt” klarlack , tyvärr så hinner klarlacken ändå torka för mycket så det lätt blir ojämt men det gick bra hursom helst, sen sedan blev det 5-6 varv med klarlack som man kunde slipa i och få en bra yta att lägga lacen på och resultatet kan ni se här nedan.

See you later, alligator!

Tak med lace men ingen klarlack
och här har klarlacken kommit på
det är väl till det här man alltid längtar under resans gån

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MetallKraft

Ford 36:a som för övrigt är till salu
Du kan nå Guscha på www.metallkraft.se

Jag var och träffa Guscha som hastigast idag i hans workshop och fick mig en kopp kaffe. Han driver en bilplåtsfirma där han fixar till hot rods och entusiastbilar typ Jaguar, AlfaRomeo och andra fräna bilar.

Äntligen färdig och och en ny blog!!

Efter en jäkla massa år är jag äntligen färdig med min kustom, jag har säkert hållt på med den i 10 år till och från. Det är en helt ombyggd Cheva -53. Jag kommer framöver att lägga ut lite fler bilder på bilen, både byggbilder och färdigbilder.

Färdig är också bloggen där jag tänkte skriva lite om kustom och hot rod-scenen på de marknader som jag åker till och så ska jag försöka besöka kollegor, polare och andra garage där det kan tänkas byggas nåt ballt åkdon. Eftesom jag även har StickoBrinn Speedshop så kommer jag väl att presentera en del nya produkter här som jag tror kan vara intressan och unika för oss som gillar att bygga nåt annorlunda eller fränt fordon.

See you later  alligator!