Tjena, ett tag sen jag skrev nåt här men jag har nåt att skylla på iallafall, jag har faktiskt spenderat lite tid i garaget med att lacka lite prylar, dels överdelen till den nya konsolen och så passade jag på och lacka underdelen till framsätena. Jag använder en inredning från en T-bird -65 och på framsätena sitter det en plåt under på sidan och den tycker jag blir snyggare än den klädda plåt som jag monterade från början.
Tjena, lite bilder från Bakersfield är väl inte helt fel, dom här bilderna är ett par-tre år gamla men inte mindre intressanta för de för det är väl det som är en av de röda trådar i vår hobby. Bilderna på den svarta rodden ( vet faktiskt inte vilken bilmodell det ät ) vill jag visa för att det är rätt ballt med dom som bygger bilar lite utanför det vanliga tänket. Kustom-forden är lite annorlunda den med mot vad vi är van vid även om vi har en del byggen här oxå med ”fel”vända dörrar om jag inte tar fel så var det väl Ola Thorslund som byggden för några år sedan.
En bild på en Mercury i ett stuk som vi inte är så van att se den i, men det gör den inte mindre frän.
Shoppingvagnen är rätt cool, den kunde man åka runt med på parkeringen Fomosa Raceway och kolla in all fräna bilar som fanns runt parkeringsplatsen och den drevs ju såklart med en V8.
Brudarna på sista bilden var ett par som gick runt och exponerade sig av den anledningen att den långa bruden var verkligen lång, jag vet faktiskt inte hur lång men 2,10 skulle jag nog tippa.
Tjena det är ett tag sedan jag skrev nåt, men jag får väl skylla på att julen har stått för dörren och jag har haft mycket att göra på jobbet och så har jag faktiskt spenderat några timmar i garaget också med att göra en ny mittkonsol till Chevan eftersom jag inte var riktigt nöjd med den gamla.
Ni kan se hur den nya ser ut här nedan, den är bara grovfärdig än för den skall kläs med vinyl på sidan och lackas på översidan med flake.
Jag har också lagt in några bilder på en jäkligt snygg Ford -60:a med lacelack, bellflower pipes och skåplucksknoppar i grillen en riktig skönhet faktiskt.
För att kittla fantasin lite så tycker jag att den här Rambler Marlin tål att publiceras och om nån nu läser det här och byggde, som jag, modeller i mitten och slutet på sextitalet och kommer ihåg Jo-Han modellsatserna som kom ut med massor av fräna kustombyggen på alla möjliga jänkibilar så skulle den här ha platsat utan vidare.
Den här gången handlar det om ”bisness” och promo, det är så att jag har tryckt upp en kalender med jävligt bra bilder från HotRod Reunion. Kalendern är liggande A3 med spiralbindning. Pryder garanterat sin plats i alla garage.
Du kan beställa den endera genom att gå in på min webbshop, Stickobrinn Speedshop och beställa den via shoppen, eller så kan du beställa den med att sätta in 150 spänn på pg 180443-4 och tydligt ange ditt namn och adress så skickar jag den direkt hem till dig. En sak till, det här är ett riktigt kanon tillfälle att gör ett kap.
Det blev några pilsner på SMF lokalen i lördags och även några sväng med dom ”lurviga” på dansgolvet till underhållning av Ebenholt Slappers, ett bra rockabilly gäng som spelade ända tills jag for hem iaf. Det är alltid kul och komma ut och träffa lite folk så man inte blir så inskränkt, det är väl inte så mycket att skriva om men lite bilder blev det iaf. Håll till godo.
Här är lite bilder från insidan oxå, det är rätt fränt ställe att gå runt o kolla in dels dom olika fordonen o dels prylarna som ligger på hyllor och bord. Sedan var det rätt skönt och bara ta en fika och kolla in alla som som var där, både kända o okända. Håll till godo.
Avslutningsvis så visar jag lite av rötterna till den här hobbyn, Indian, starsprangled banner och ett par blåbyxor.
I lördags så var det dax för året swap i Ekens Gassers lokaler. Det brukar vara en trevlig tillställning. Jag hade turen att va nere i Stockholm och hann med både swappet och en fotomässa som var i Älvsjö.
Både inne och ute hos Ekens så finns det intressanta prylar. Inne så kan man fynda bland både nya och begagnade bildelar och det fina med Ekens är att man slipper all t-shirt säljare, inge fel på t-shirts men ibland kan det bli lite väl mycket, och ute så dyker det alltid upp nån frän kärra. Den här gången var det faktiskt en snygg Cheva 55:a som var lagomt hög och smakfullt kustomizerad.
Sen måste jag berömma arrangörerna för en jäkla jysst tillställning med bra fika och allt som hör till.
Förrutom Cheva 55:an så var det flera bilar som trotsade snön och saltet, bl.a. en frän flammad Cheva och några roddar som en riktig hardcore hiboy, själv åkte jag kommunalt till Ekens.De tuffa grabbarnas asshauler eller…
…nä det är väl en sån här man skulle kommit dit med.
Det händer att man känner sig som en ”riktig” mekaniker ibland när man lyckas få en motor att gå som den ska efter några timmars skruvande, men när man då ser ett sånt här ekipage med 4 stycken Cheva smallblock och mekanisk direkinsprutning typ Hilborn och det är rätt mycket meck med att få dom här prylarna att lira riktigt. Men å andra sidan så undrar jag när den här startades senast.
I vinter ska jag iaf försöka få till min sexa med tre st Rochester förgasare, just nu sitter det bara en Holley enportare så lite byte av packningar och justering av gasstag så hoppas jag att man ska kunna åka med trippelfuggar.
Classic Car Week i Rättvik är faktiskt en jäkla bra träff både ur försäljningssynpunkt och bilsynpunkt, visst kan det bli lite väl mycket orginal, orginal är för gubbjävlar ; ), men hur som helst så dyker det upp en del fräna roddar och kustoms och i en sån miljö så sticker dom ut lite mer, eller så spanar man in den där bilen som man kan gå o dräggla över och börja se över det magra sparkontot man har. What ever, som jänkarna säger så tänkte jag visa några bilder på en 40:a pickis, den du Guscha, håll till godo.
Jag tog dom här bilderna 2009 tror jag och jag tycker att det är lite av själen och den rebelliska livstilen som dom här bilderna beskriver. Det här med att ha en ball bil och sitta på asfalten o fika eller ta en pilsner. Som snubben som har A-Ford trucken med en riktig byggsats på flaket, det måste vara extrem lycka att åka omkring med det ekipaget.
Eller bara gå runt och se fräna maskiner som den balla Indian parkerad bredvid en matchande pickis och på kvällen så så blir bilar och deras detaljer mera påtagliga på nåt vis.